Isnin, 4 Ogos 2014

Selamat Hari Raya.. Syukur kehadratNYA, aku masih hidup untuk menyambut hari raya kali ini dan tidak lupa juga aku dapat menahan godaan sepanjang bulan puasa. Sekurang2nya ia lebih baik daripada puasaku yang sebelum..

Aku berjaya untuk avoid makan twisties, any products yang di bawah naungannya.. Reasons?? unhealthy, not worth for money. I hope selama avoiding, tak ade termakan terasa pun. Twisties ade mengeluarkan minuman ke?? Twister??? Botol tu xcheck lagi.. minum pun sebab orang lain belikan...beli sendiri, owh tidak.
There are few improvements since start doing and lebih2 lagi apabila diaplikasikan dalam kehidupan harian. such as:
- solat xnak tinggal, terawih at least 8 rakaat with witir before subuh next morning.
- Ade mase terluang, learn to read the Quran. Try khatam seawal yang boleh without errors.(still trying)
- Start fresh, no grudge..(lately felt like someone got a grudge on me or hate)
_ Cut my expenses, do more savings..(otw)

Raya, yeay..dapat balik hometown jumpe mak abah...wan n siapa lagi kan..hikhik
Raya tidak semeriah dulu, agak suram sebab ramai kawan yang beraya luar daripada hometown aku dan kereta aku tinggalkan di KL. Bergantung pada kelapangan Hazwan untuk bawa aku. Masuk raya kedua, seperti yang dijanjikan aku dapat berjumpa dengan dia. Hahaha seronoknye dan berdebar hati. Rindu sgt2. Niat untuk merisik akan tetapi lebih baik pergi beraya kenalkan diri dahulu... Dengan harapan nanti hantar merisik, segalanya berjalan lancar.

Tiba di rumah, dia jemput masuk. Niat raya aku bertukar menjadi bilik interview. Terasa suram kelabu umah dia, aku tidak peduli. Nanti mengganggu keberanian aku. What to expect?? Soalan2 hari raya la kan..tapi ini tidak macam nak buat aku jeles and lupekan hasrat yg tersimpan di hati.. Jika itu yang diertikan, aku tidak terasa kerana dah diberitahu datang untuk beraya jangan ada sampingan. Aku ikut kata tu. Apa yang aku rasakan seolah2 ada misunderstanding di antara mereka sendiri. Apabila aku disoal oleh sibling and inlaw, bukan agak..memang tersinggung, kecil hati.. Aku cuba menceriakan suasana yang hampir tegang. Akak dia dah signal.. hari dah malam. Hazwan tiba untuk menjemput pulang.. Raya nak aku sangkakan kin menjadi sesi interview selamat 2 jam. Sebelum gerak balik, dia kata sambung mesej.
Di situlah bermulanya titik perpisahan...

Kini, status aku dgn dia mungkin tidak seperti dulu. Seluruh keluarga block aku dalam masa yang sama aku masih dalam kerinduan yang amat, aku cuba untuk embrace. Sedikit2 dapat tapi seperti tajuk lagu Anang.."Separuh Jiwaku Pergi". Aku masih belum boleh terima keputusan dia...aku mahukan yang dulu...Iklas aku memang cintakan dia.
Bukan perasaan ini sahaja malah aku terpaksa berdepan dengan tabiat lama. Harapan kepada improvements yang telah aku tanamkan dalam diri, dan aku akan cuba untuk memastikan tabiat lama tidak akan menjadi suatu isu aku kembali menjadi yang dulu. Aku berharap luahan yang tidak seberapa ini sedikit sebanyak membantu aku recover dan menjadi insan yang lebih cekal..

ps, ade mase nnt aku elaborate..and cerita dengan lebih kemas.





































Tiada ulasan:

Catat Ulasan