Isnin, 14 Oktober 2013


Hah ??!! Dia bertunang? Ade yang dah masuk meminang. First of all tahniah la.. Selamat berbahagia. Masalahnye aku kat sini dah macam xkeruan,  mood kerja jatuh, selera makan trus takde, kepala pening. Nak focus kerja pun tak boleh. Macam xboleh nak terima je.. Walaupun kita takde ape2 ikatan lagi except “just friend” tapi effect tu amat terasa sampaikan boleh plak aku nak wat karangan kat sini. Seperti biasa, member baik aku dah aku beritau ttg ni. Ape jawapan die?? “Sabar bro…”Ikutkan hati ni nak je angkut beg2 yang ade ni trus blah je dari opis balik kampong, malang xboleh sebab tiket dah beli 9pm.
Hari raya ni mmg beraya dalam keaadan happy and sad together la nampaknye.. Sorang tu kawen, sorang tu nak ajak makan pun xslalu jumpa (padahal kerja same building)…jumpaje mesti xkena time. Sorang plak ntah merungut nak blah sangat..dah blah…Ni plak tunang.
Member beraya kat Kluang aku kat Muar...xjumpa nampaknya. Kalau tak boleh pergi release tension same2.
(frontline…)
Kena dah… cara aku jawab pun dah agak kasar. Dapat caller yg minta bukan2 ade kena basuh tak kira customer ke RNO. Nasib baik terkawal lagi.. ingat operator ke ape, call 1060 trus mintak sambung ke coordinator nah mane2 ntah. Dah cakap baik2 xpaham, sound sikit.  Tiket pun xde, ade pun org lain punye.. senang2 je nak mintak call back and one more thing call time org lunch, agak ade yg nak jawab ke? Hangpa ke ja luar.. Depa keja dalam… laen2. Ngerti ke tidak.?
Ade sorang call cakap nak cepat, tunggang langgan macam orng paham dialek dia. Report line down power xde, sekeja kate ok skejap kate satu PEKAN takde power…mane satu ni,  mcm takut duk dalam gelap. Tapi malam pun blom. Nasib baik circuit effect by Public Holiday tempat sendiri…kalau tak semput agaknye. Agent ramalan kan…line down, duit pun takde ar nak makan…Hahahaha
Berbalik kepada cerita  di atas, aku rase mmg dah lari tajuk. Cerita daripada frust org pujaan tunang, kepada marah-marah caller yang ntah ape2.. Ni perenggan ketiga nak cerita ape yek…
Makan, dua tiga hari ni aku asyik lapar je. Mau tak abis dah gaji dalam bank tu…Pay day bulan ni ade setengah bulan lagi ni. Boleh tahan ke? Tengah taip ni pun dah terase nak mengunyah. Ikut nafsu nak je makan makanan ringan yang ade, tapi buat habis duit kenyang tidak jugak.Tapak tangan dah makin sejuk.





p.s: sorry for ejaan yang digunapakai, tidak standard dalam menggunakan bahasa inggeris  atau melayu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan