Khamis, 29 April 2010

Final Xm dah dekat...

Semester 2 aku berada di MMU ni hampir finish. Ini bermakna minggu final XMlah. Ptg tadi pergi jumpe Academic Advisor (AA) degree. First time nih, cuak gak mule2. Karang kalau full english dia soal, tergagap2 ar akesh nak menjawap. Nasib baik ade kengkawan yg dah masuk degree sebelum aku kat sini. tau la sesikit cam mane nak buat or kat mane nak cari.
Akhirnya aku jumpe bilik AA aku kat mane, sebelum ketuk pintu tengok dulu bz tak. Etika good student lah katekan. Ketuk pintu, masuk selepas dia signal silakan. Cara dia menaip kerja dia kat keyboard tu mmg nampak hardworking person. Masuk je dia tanya ade ape hal(english) peramah and fluent betol lah. tapi belom boleh judge org tu dgn baru berapa minit kenal, Bak kate pepatah, Don't Jugde The Book By Its Cover.
Bermulalah perbualan aku bersama AA. Smooth jer, takde lah strict sgt or tau je student jumpe kerana AA, start serius, muke ketat. Seperti biasa sama seperti mana aku diploma cuma kali ini agak lain sedikit sebab cara pertanyaan agak mesra, lecturer to student.
Selesai bertemu ramah, conclusionnyer mmg dah gaya lecturer tu camtu kot. Actually semuanya kerana XM is near, bukan almost je dah memang near. Procedure lah katekan, kalau tak jumpe tak boley pula add course sem depan.
Sampai di dini dululah, mata pun dah mula berair ni, otak pun penat nak pk idea.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan